Het is de tijd van de Marktplaatsdesken, brokers, preferred suppliers, easyrecruiters en andere exotische vormen van interimbemiddeling. Je kunt het tegenwoordig zo gek niet bedenken of een opdrachtgever trekt ’t uit de kast om de wereld te informeren dat ie op zoek is naar een schaap met 5 poten. Je mailbox loopt ’s nachts over van de alerts en RSfeeds met 83x dezelfde interimopdracht op 83 verschillende sites gepubliceerd. Een wirwar van onpersoonlijke uitvragen met harde selectie eisen, wegingsfactoren en uitsluitingscriteria. En voor je weet wordt je erin meegezogen en ben je overgeleverd aan die grote blackbox waarbij een, aan de voorkant op alle punten match, rustig een afwijzing tot gevolg kan hebben. Geen opgaaf van reden, geen uitleg, geen mogelijkheid tot feedback. De aanbiedende partij met een illusie armer en een brok frustratie achterlatend.
Beste potentiĆ«le opdrachtgever, misschien zijn wij ouderwets, maar matchen ismensenwerk. Wat voegt ’t toe om voor die ene aanvraag een aanbod van 388 kandidaten uit heel Nederland te krijgen? Je hebt er toch maar 1 nodig…
Had gewoon BlinQ gebeld.